گیلان فورکا


مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به موضوع ثبت‌نام اجباری کاربران در پیام‌رسان سروش اعلام کرد: تاکنون هیچ مستندی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است.

چندی پیش با انتشار ادعایی مبنی بر عضویت اجباری مردم در پیام‌رسان سروش و ایجاد پروفایل‌های عکس‌دار برای آنان، فضای شبکه‌های اجتماعی مملو از مقابله با این اقدام که البته صحت آن همچنان تأیید نشده بود، شد.

با گسترش این پیام در فضای مجازی، سیدصالحی مدیر این پیام‌رسان به واکنش نسبت به آن پرداخت و گفت: تمامی کاربران سروش واقعی هستند و وجود هرگونه اکانت بدون اطلاع صاحب شماره به هیچ وجه ممکن نیست؛ تنها روش فعالسازی اکانت اعلام شماره همراه و ورود کد فعالسازی است؛ کاربران پس از وارد کردن شماره همراه خود در پیام‌رسان از طریق پیامک، کد فعالسازی خود را در تلفن همراه دریافت می‌کنند.

اما با وجود این اظهارات رسمی از سمت مدیر سروش، بار دیگر انتشار پیام‌های قبلی ادامه داشت و این بار پای مرکز ملی فضای مجازی را به این موضوع مهم باز کرد.

مرکز ملی فضای مجازی وابسته به شورای عالی فضای مجازی کشور با انتشار بیانیه‌ای در این باره به صورت رسمی خبر از ورودش به این ماجرا داد.

متن بیانیه به این شرح است:

«در پی انتشار خبر (ماجرای عضویت اجباری کاربران در پیام‌‌رسان سروش بدون اطلاع و درخواست خودشان)، تاکنون هیچ مستندی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نشده است.

بر همین اساس در صورت دریافت مستندات از سوی مدعیان مذکور، مر کز ملی فضای مجازی از جایگاه نظارت کلان بر فضای مجازی کشور، موضوع را در اسرع وقت بررسی و به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی خواهد رساند.»

با انتشار این بیانیه، سیدصالحی بار دیگر فرصت را غنیمت شمارد تا صراحتا اعلام کند: متأسفانه تاکنون مستندات ادعایی دست تیم سروش هم نرسیده است؛ البته بعید می‌دانم مستند فنی مورد اعتنایی موجود باشد.

بنابراین تا تسلیم مستندات از سمت مدعیان باید منتظر ماند در غیر این صورت کاربران فضای مجازی کشور به پوچ بودن چنین ادعا و اقدام تخریب‌آمیز علیه دستاوردهای بومی کشور پی خواهند برد.

درباره : استانی