گیلان فورکا



گیلان فورکا /مقامات قضایی در این دادگاه بر این باورند که کوتاهی و سهل‌انگاری اپل درباره تعمیر دستگاه‌های آیفون و آی‌پد موجب بروز خطای ۵۳شده است و بدین ترتیب، حقوق مصرف کنندگان استرالیایی از سوی اپل نقض شده است.


این اختلال برای نخستین بار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در برخی از گوشی‌های آیفون ۶ رویت شد و اوایل سال ۲۰۱۶ که خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را برای کاربران محصولات اپل در این کشور ایجاد کرد، موضوع نقض حق مصرف‌کنندگان رسانه‌ای شد . دادگاه فدرال استرالیا نیز ظرف مدت دو سال، فهرستی از تمام محصولات مذکور تهیه کرد.


این اختلال گوشی‌های هوشمند آیفون و آی‌پد را از لحاظ سخت‌افزاری کاملا از کار می‌اندازد. برخی از کاربران هم گفته بودند در صورت تعمیر دکمه اصلی گوشی(Home)، این خطا ظاهر می‌شود و گوشی عملا از دسترس خارج می شود. 


اپل هم ضمن تائید مشکل مذکور، آن را مربوط به سیستم امنیتی تشخیص هویت و شناسایی چهره دستگاه دانست. کمیسیون ACCC استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس قوانین و مقررات مربوط به حقوق مصرف کننده در استرالیا، در صورت مشکل پیدا کردن محصولات، شرکت سازنده موظف است محصولات مذکور را تعمیر کند و در صورت خراب شدن یا عدم تعمیر آن‌ها، به پرداخت جریمه محکوم می‌شود.


البته این نخستین باری نیست که این کمیسیون استرالیایی با اپل آمریکا درگیر شده و در سال گذشته  نیز این کمیسیون برای همکاری با اپل درباره ایجاد پلت‌فرم پرداخت آنلاین و اینترنتی، مجوز لازم را صادر نکرد.


/ایسنا


 


 


 


 

درباره : استانی